جلسه مشاوره EFT یا تپینگ تراپی چیست

یک جلسه مشاوره EFT یا تپینگ تراپی مانند یک جلسه روان درمانی گفتگومحور معمولی نیست.

اگرچه EFT  یک ابزار خودیاری است، اما زمانی که تحت نظر یک متخصص دارای مجوز انجام می شود، یک تکنیک درمانی  محسوب می­گردد و به رفع مشکلات بالینی کمک می کند.

در یک جلسه مشاوره EFT، باورها و شناخت های معیوب  فرد شناسایی می شود و از طریق فرآیند EFT به آنها رسیدگی می شود.

با کمک یک تراپیست EFT، روی مسائل خودآگاه و ناخودآگاه به گونه ای کار می­شود که اضطراب حاصل از احساساتی  که متعلق به گذشته ما هستند و دائم ذهن ما را به خود مشغول می­دارند، پاکسازی شود.

در واقع ضربات EFT به شما کمک می­کند تا احساسات منفی را از افکار خود جدا کنید و در نتیجه اضطراب را کاهش دهید.

همچنین یک مشاور EFT به شما کمک می­کند تا با بازنگری در گذشته و کاهش نگرانی از آینده، زمان حال خود را  به شیوه ای سالم تر و بهتر بگذرانید.

مشکلات زمان حال بسیاری از مراجعان ریشه در حوادث منفی یا آسیب های دردناک  گذشته دارد. همه ما آسیب های بزرگ و کوچک را تجربه می کنیم اما برای برخی این آسیب ها بسیار جدی هستند.  EFT  ابزاری است که با کمک آن میتوان به مراجع کمک کرد تا استرس و اضطراب خود را مدیریت کند و از احساسات منفی و آسیبهای گذشته شفا یابد.

در این جلسات متخصص EFT  معمولا یک گفتگوی مقدماتی با مراجع انجام میدهد تا در مورد تکنیک  EFT ، روش کار خود ، قوانین جلسات و موارد قانونی به مراجع توضیحات لازم را ارائه نماید.

در هر جلسه متخصص، مراجع را هدایت می­کند تا  خود او بتواند تعیین کند که موضوع جلسه روی چه مشکلی متمرکز باشد.  سپس احساس شما در مورد آن موضوع خاص در مقیاس یک تا ده اندازه گیری می­شود و با تکنیک های خاص روی موضوع مورد نظر کار می­شود و با فیدبک گیری در مواقع لازم این چرخه ادامه می­ابد تا در نهایت،  شدت احساس اولیه به اندازه کافی کاهش یابد.

در این جلسات ضمن عمیق شدن در ریشه های مشکل فرد، لایه به لایه حذف این ریشه ها انجام می­شود و فرد از درون از اتفاقات،احساسات و باورهایی که ریشه مشکل امروز وی هستند آزاد می­گردد ودرنهایت مراجع کاملا ارگانیک و طبیعی از آن مشکل خلاص می­شود.

در این روش در صورت پاک شدن ریشه های اصلی مشکل ، احساسات و باورها و زندگی فرد در آن زمینه بخصوص،  بدون هیچ زحمتی  تغییر می­کند.

این فرآیند ممکن است به طول بیانجامد و در طی چند جلسه به نتیجه برسد.

در جلسات بعدی بسته به دغدغه شما، ممکن است یا به مشکل اصلی شما پرداخته شود، یا روی مسائل دیگری که ممکن است در فاصله زمانی دو جلسه برای شما پیش آمده باشد، کار شود.

چگونه می توانم یک متخصص EFT را پیدا کنم؟

 

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.