کاهش وزن و کاهش علائم روانی میل به خوردن پس از یک دوره  بالینی شش هفته ای آنلاین EFT

Citation (APA style): Church, D., Stapleton, P., Sheppard, L., & Carter, B. (2018). Naturally Thin You: Weight loss and psychological symptoms after a six-week online clinical EFT (emotional freedom techniques) course. Explore: The Journal of Science and Healing, 14(2), 131-136. doi:10.1016/j.explore.2017.10.009

 

چکیده

زمینه/هدف: روش های سنتی ارائه مداخلات درمانی به طور فزاینده ای با دوره های آنلاین تکمیل شده است. مطالعه حاضر اثرات EFT بالینی (تکنیک رهاسازی احساسات) را در 76 شرکت کننده که در یک دوره آموزشی آنلاین شش هفته ای به نام طبیعی لاغر شوید، شرکت کرده بودند را بررسی میکند. وزن، محدودیت، قدرت غذا در محیط خارجی، شادی و علائم اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) قبل و بعد از دوره و نیز در پیگیری یک ساله ارزیابی شد.

روش: شرکت‌کنندگان شش کلاس آنلاین گروهی از راه دور، دسترسی به مطالب دوره آنلاین و یک گروه خصوصی  دررسانه‌های اجتماعی ، و یک سال کلاس‌های آموزشی پشتیبانی از راه دور  ماهانه دریافت کردند. در این دوره هیچ رژیم غذایی خاصی توصیه نشد اما به جای آن این دوره  روی کنترل کردن غذا خوردن های هیجانی و استفاده کردن از EFT برای مقابله با  محرک های احساسی مرتبط با غذا متمرکز بود. در این دوره بالینی پروتکل وام گیری مزایای  EFT ، که طی آن هدایتگر گروه با یک شرکت‌کننده کار می‌کند و به طور همزمان بقیه گروه EFT  را روی خودشان اعمال می‌کنند، در طول کلاس‌های از راه دور استفاده شد.

یافته‌ها:  اندازه‌گیری‌های مکرر ANOVA نمرات  را در فاصله زمانی پیگیری  12 ماهه را مقایسه کرد و پیشرفت‌های قابل‌توجهی برای کاهش وزن بدن (001/0>p)، علائم افسردگی (010/0=p)، قدرت خویشتن داری (025/0=p) و قدرت ذهنی غذا در محیط خارجی ذهنی (018/0 = p) مشاهده شد. وزن به طور متوسط ​​1 پوند در هفته در طول دوره، و 2 پوند در ماه بین پیش آزمون و پیگیری یک ساله کاهش یافت. در پیگیری ها، هیچ تغییری در علائم PTSD که با چک لیست کوتاه ترومای غیرنظامی یا اضطراب اندازه‌گیری شد، مشاهده نشد و افزایش شادی معنی‌دار نبود. نتایج نشان می‌دهد که ابزار EFT بالینی  وقتی در قالب آنلاین ارائه می‌شود روی  رسیدگی به تأثیر غذا در محیط خارجی و کمک به کاهش وزن، و بهبود تغییرات بلندمدت مثبت  تاثیر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.