درد برای بسیاری از افراد می تواند یک تجربه پیچیده و شخصی باشد و بنابراین ارائه کردن یک راه حل یا یک تشخیص مشخص برای آن دشوار است.
درد حاد سیگنال هایی را به بدن ارسال می کند که نشان میدهد یک آسیب دیدگی مانند شکستن استخوان یا سوختن دست روی اجاق گاز اتفاق افتاده است. این نوع درد به طور ناگهانی رخ میدهد و مدت زمان زیادی طول نمی کشد و پس از بهبود محل آسیب دیدگی، درد از بین می رود و می توانید بدون درد به زندگی ادامه دهید.
اما درد مزمن رفتار متفاوتی دارد و حتی پس از بهبود عضو آسیب دیده، می تواند ادامه پیدا کند. درد مزمن علائم مختلفی دارد و ممکن است شامل احساس درد خفیف تا شدید، سفتی، یا فقط یک ناراحتی عمومی مداوم باشد. سایر علائم همراه درد مزمن شامل خستگی، اضطراب، بی خوابی و استرس است.
میلیونها نفر در سراسر دنیا  از درد مزمن رنج می برند وبسیاری از آنها حتی پس از دنبال کردن درمان های معمول درد از فیزیوتراپی گرفته تا داروهای پرهزینه، حتی به جراحی هم تن میدهند اما تعدادی از آنها مدت‌ها پس از جراحی همچنان از درد مزمن رنج می‌برند.
اگر روش های معمول درمانی درد را تسکین نمی دهد، پس کجا باید به دنبال تسکین درد باشیم؟
تعداد فزاینده ای از تحقیقات نشان می دهد که درد مزمن ممکن است با احساسات ما مرتبط باشد. یک مطالعه هلندی نشان داد که احساسات چالش برانگیز مانند غم و خشم باعث تشدید درد در مبتلایان به فیبرومالژیا و افرادی که این بیماری را ندارند می شود. مطالعه دیگری نشان داد که ابراز احساسات از طریق درمان شناختی رفتاری باعث کاهش درد و همچنین خستگی در بیماران می شود. یک مطالعه جداگانه در دانشگاه استنفورد نشان داد که احساسات شدید عشقی رمانتیک، به تسکین طبیعی درد کمک می کند.
علی‌رغم این یافته‌ها و یافته های خیلی بیشترکه ارتباط بین درد مزمن و احساسات را نشان می‌دهد، میلیون‌ها فرد مبتلا به درد مزمن همچنان با درمان‌های مرسوم پرهزینه درمان می‌شوند که اغلب اوقات تاثیری کوتاه‌مدت ونسبی دارند. قرص‌ها و جراحی‌ها به وضوح تسکین درد پایداری را که مردم به شدت به آن نیاز دارند، ارائه نمی‌کند، پس چه چیزی می‌تواند به ازبین بردن دائمی درد کمک کند؟
پاسخ ما: ضربه زدن!
چندین مطالعه نشان می دهد که ضربه زدن ممکن است برای افراد مبتلا به درد مزمن مفید باشد. به عنوان مثال، در یک مطالعه در سال 2008 که در کایروپراکتیک و استئوپاتی منتشر شد، تکنیک EFT برای بهبود علائم در افراد مبتلا به گردن درد مزمن مفید تشخیص داده شد. این مطالعه شامل 60 فرد مبتلا به گردن درد مزمن بود.
علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2013 منتشر شده در Explore نشان داد که ضربه زدن با EFT ممکن است برای افرادی که از سردرد تنشی رنج می برند مفید باشد. این مطالعه که شامل 35 شرکت‌کننده مبتلا به سردرد تنشی مزمن بود، مشخص کرد که ضربات EFT به کاهش دفعات و شدت سردرد کمک می‌کند.
 در EFT از ضربه زدن بر روی یک سری نقاط طب فشاری استفاده می شود. این ضربات میتواند در مقابله با احساسات منفی که محیط های استرس زا در بدن ایجاد می کند به ما کمک کند  و از طریق آرامش ذهن و بدن،باعث  شفای جسم ما شود.
EFT می تواند به ما کمک کند تا روی احساساتی مانند اضطراب، استرس های جاری، استرس های مزمن، آسیب های عاطفی گذشته، مقاومت در برابر تغییر و خشم و تمام احساساتی که با درد مزمن شما مرتبط هستند، کار کنید.
برای اطلاعات کاملتر در مورد تاثیر EFT روی درد مزمن این کتاب را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.