روانشناسی انرژی به رابطه سیستم های انرژی با احساسات، شناخت، رفتار و سلامت می پردازد. این سیستم ها شامل فعالیت الکتریکی سیستم عصبی و قلب، مریدین ها، بیوفتون ها، بیوفیلدها و غیره می باشد.

اگرچه عملکرد روانشناختی شامل فکر، احساسات، شیمی، عصب شناسی، ژنتیک و جنبه های محیطی است، اما در سطح ضروری انرژی زیستی نیز دخیل است. همانطور که نوار صوتی یا هارد کامپیوتر حاوی اطلاعات میدان های الکترومغناطیسی است، مغز و بدن ما نیز به صورت الکترومغناطیسی عمل می کنند. روانشناسی انرژی در طیف گسترده ای از زمینه ها از جمله روان درمانی، مشاوره، آموزش، راهنمایی حرفه ای، سلامت جسمانی، مدیریت درد، ورزش و عملکرد بالاترین سطح کاربرد دارد.

روانشناسی انرژی (EP) شامل یک خانواده از روش هایی است که برای بهبود سلامت جسمی، ذهنی، احساسی و معنوی شما طراحی شده است. این رویکردها توسط پزشکان روان درمانی، مشاوره، مربیگری، انرژی درمانی و حوزه سلامت استفاده می شود.

در روش های روانشناسی انرژی در حالی که با ضربه زدن یا لمس کردن نقاط خاصی از مریدین ها یا چاکراها  برخی از جنبه های سیستم انرژی زیستی بدن را فعال می کنید روی افکار، احساسات و عواطف خود تمرکز می کنید.

این کار بدن را آرام می‌کند، استرس و آسیب‌های وارده را از بین می‌برد.

در نتیجه  ادامه دادن و دستیابی به یک تجربه گسترده تر از زندگی برای شما ساده تر میشود.

 

رایج ترین نمونه های روش های روانشناسی انرژی عبارتند از:

 

  • روش‌های ضربه زدن: مانند تکنیک‌های آزادی عاطفی (EFT) یا درمان با میدان فکر (TFT).

 

  • روش های چاکرا: مانند درمان یکپارچه پیشرفته (AIT) یا درمان با کمک قلب (HAT)

 

  • روش های ترکیبی: مانند تکنیک طب فشاری تاپاس (TAT)، روانشناسی انرژی جامع (CEP)

بیشتر رویکردهای روانشناسی انرژی ملایم هستند و نیازی به زنده کردن خاطرات آسیب زای ما ندارند. علاوه بر این، اغلب این  روش ها روشهای  خودیاری بوده  که می توانید به تنهایی از آنها استفاده کنید.

 

رویکردهای روانشناسی انرژی می تواند به سرعت به افراد کمک کند تا احساسات دردناک قوی را کاهش دهند، رویدادهای آسیب زا را پردازش کنند، باورهای محدود کننده را تغییر دهند و با عشق بیشتری زندگی کنند.

 

شما می توانید از برخی تکنیک های روانشناسی انرژی به تنهایی استفاده کنید  اما برای کار روی مسائل عمیقتر باید  از یک درمانگر آموزش دیده  کمک گرفت.

 

منبع https://www.energypsych.org/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.