مطالعه پژوهشی

ضربه زدن (EFT) هورمون استرس کورتیزول را تا 43 درصد کاهش می دهد.

یک مطالعه برجسته که در سال 2012 در مجله معتبر بیماری های عصبی و روانی منتشر شد، نشان داد که ضربه زدن(EFT ) به میزان قابل توجهی کورتیزول را نسبت به روش های مبتنی بر گفتار درمانی سنتی یا استراحت کردن کاهش می دهد.

 

گزارش مقدماتی  از اولین تحقیق مقیاس بزرگ روانشناسی انرژی با اسکن های مغز

2 مارس 2015

توجه: این تحقیق که در اواخر دهه 1980 آغاز شد و شامل مطالعات مختلف در یک دوره 14 ساله بود، در سال 2004 در ضمیمه کتاب روانشناسی انرژی دیوید فاینشتاین با عنوان  “مداخلات سریع برای تغییر پایدار” منتشر شد.

چکیده مقاله

در آزمایشات بالینی اولیه شامل بیش از 29000 بیمار از 11 مرکز درمانی آمریکای جنوبی در طی یک دوره 14 ساله، انواع مطالعات آزمایشی تصادفی دوسوکور انجام شد. در یکی از این موارد، تقریباً 5000 بیمار مبتلا به اختلال اضطراب،  به طور تصادفی در یک گروه آزمایشی (تپینگ) و یا یک گروه کنترل (درمان رفتاری شناختی / دارو) قرار گرفتند. درجه بندی شرکت کنندها توسط پزشکان مستقلی که با هر بیمار در پایان  1 ماه، 3 ماه، 6 ماه و 12 ماه با آنها از نزدیک  مصاحبه کرده بوند، انجام شد. این پزشکان3 ملاک ارزیابی شامل بهبود کامل علائم، بهبود نسبی علائم، یا عدم پاسخ بالینی را تعیین کردند. پزشکان ارزیاب نمی‌دانستند که آیا بیمار درمان  دارویی وCBT دریافت کرده است یا ضربه زدن. آنها فقط تشخیص اولیه، علائم و شدت بیماری هر شرکت کننده را که توسط پذیرش تعیین شده بود میدانستند. در پایان دوره مشخص شد: 63 درصد از گروه کنترل بهبود یافته بودند. 90 درصد از گروه آزمایش بهبود یافته بود. 51 درصد از گروه کنترل بدون علامت ارزیابی شدند. 76 درصد از گروه آزمایش بدون علامت ارزیابی شدند.

اسکن EEG دیجیتال رنگی مغز:

تصویر 1 نسبت نرمال فرکانس های موج را بر اساس پایگاه های داده نشان می دهد. تصویر 2 اسکنی است که ابتدای درمان  یک بیمار مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر (GAD) را نشان میدهد.

 

تصاویر 3 تا 5 در طول 12 جلسه یک دوره 4 هفته ای گرفته شد. در این دوره،  افراد برای  درمان  از تحریک نقاط طب سوزنی (در حالی که تصاویر تحریک کننده اضطراب فعال بودند) استفاده کرده بودند.

کاهش در شدت و فرکانس علائم GAD با تغییرات به سمت سطوح طبیعی نسبت فرکانس موج در قشر کورتکس وابستگی دارد. الگوی نشان داده شده در این تصاویردر مطالعه ای  در آمریکای جنوبی برای بیماران GAD که به تحریک نقاط طب سوزنی پاسخ مثبت دادند، همسان بود.

این تصاویر توسط خوآین آندرید به Energy Psychology Interactive ارائه شده است و به نوبه خود به عنوان منبع و اعتبار دیوید فاینشتاین و Innersource شناخته شده است.

 

توضیح: با تغییر فرکانس امواج به سمت سطوح طبیعی (از قرمز به آبی) در نواحی مرکزی و جلویی مغز، علائم اضطراب هم در شدت و هم در فرکانس آنها کاهش یافت. توالی مشابهی از تصاویر و کاهش علائم نیز در سایر بیماران مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر که درمان‌های مبتنی بر انرژی( تپینگ) دریافت کرده‌اند، اتفاق افتاد. بیمارانی که در طول مطالعه آزمایشی در آمریکای جنوبی با درمان استاندارد اختلال اضطراب فراگیر (درمان رفتاری شناختی که گاهی با دارو همراه بود ) با موفقیت تحت درمان قرار گرفتند،  پیشرفت مشابهی در اسکن مغز خود نشان دادند.

اما برای رسیدن به این میزان پیشرفت، تعداد جلسات بیشتری نیاز بود. و مهمتر از آن، در پیگیری یک ساله، نسبت‌ امواج مغزی بیمارانی که پروتکل درمانی رفتاری شناختی دریافت کرده بودند نسبت به بیمارانی که درمان‌های مبتنی بر انرژی دریافت کرده بودند، با احتمال بیشتری به سطح قبل از درمان بازگشته بودند.

یک نتیجه جالب از این مطالعه در مقایسه بین بیمارانی بود که درمان اولیه آنها داروی ضد اضطراب بود و بیمارانی که درمان اولیه آنها شامل تحریک نقاط انرژی در حین در دست داشتن تصاویر اضطراب آور بود.

هر دو گروه کاهش علائم  را نشان دادند. اما اسکن‌های مغزی برای گروه دارو حتی با وجود اینکه علائم اضطراب در حین مصرف دارو کاهش یافته بود، تغییرات قابل‌توجهی در الگوهای امواج نشان نداد.

این نشان می دهد که دارو بدون توجه به عدم تعادل فرکانس موج زمینه، علائم را سرکوب می کند.

 

تحقیقات بالینی برای EFT Tapping بسیار هیجان انگیز است. این شواهد قابل اندازه گیری نشان میدهد که ضربه زدن واقعا کار می کند!

مقاله اصلی را دانلود کنید:

http://goo.gl/FSTtpg

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.